Kako se pripremiti za sudjelovanje u javnoj nabavi?
- Saznajte više o ponudama za svoje područje zanimanja
- Analizirajte svoje tržište i konkurente
- Prepoznajte svoje potencijalne klijente
- Stupite u kontakt s potencijalnim klijentima
- Odaberite pravu strategiju nadmetanja
- Pronađite javne natječaje na vrijeme
Dobra priprema je prvi korak u sudjelovanju u javnoj nabavi, a ovi savjeti će Vam pomoći da se pripremite, pogotovo ako još nemate iskustva i ne znate otkuda početi.
Saznajte više o ponudama za svoje područje zanimanja
Glavni faktor uspjeha u natječajima je dobivanje informacija o dostupnim javnim natječajima za Vašu tvrtku u kojem biste mogli sudjelovati.
Svaki dan objavljuje se stotine javnih natječaja na stranicama gradova, općina, lokalnih uprava i mnogim drugim izvorima, od kojih onda morate izdvojiti one kojima možete poslati ponudu. Pronaći takve natječaje je proces koji može biti kompliciran i zamoran, tako da je najbolje imati sve natječaje koji Vas zanimaju na jednom mjestu, što Vam upravo osigurava naša usluga obavještavanja o javnim natječajima.
Da biste mogli sudjelovati u javnoj nabavi, trebate zadovoljiti opće zahtjeve kao što su ekonomska, tehnička i financijska sposobnost. Iako postoje osnovni uvjeti, važno je uvijek pročitati sve specifikacije, jer naručitelj može u određenim prilikama tražiti posebne zahtjeve.
Analizirajte svoje tržište i konkurente
Kako biste dobivali javne natječaje, trebate znati kako stojite na tržištu i koji je položaj Vaše konkurencije. Potrebno je znati koje su cijene njihovih usluga, robe ili radova, koju dodatnu vrijednost nude ili jesu li možda otprije surađivali s pojedinim naručiteljima. Na sve navedeno možete dobiti odgovor putem naše usluge Izvješće o konkurenciji i cijenama.
Još jedna informacija koja može biti korisna je da li su prethodno sudjelovali na javnim natječajima i jesu li bili dobitnici. Usporedite njihovu ponudu sa svojom i odredite što je u njihovoj ponudi potencijalno bio razlog dobivanja natječaja. Ove informacije će Vam dati prednost jer ćete biti u mogućnosti napisati bolju ponudu i imati veće šanse za pobjedu.
Prepoznajte svoje potencijalne klijente
Kako biste prepoznali svoje potencijalne kupce, možete početi s idućim pitanjima:
- Za koje područje, regiju ili mjesto obavljate radove, imate robu ili usluge?
- Kakve ugovore želite dobiti?
- Što se tiče vremenskog perioda, na koliko mjeseci ili godina želite raditi s određenim naručiteljem?
- Kakva je pozicija Vaše tvrtke u odnosu na moguću konkurenciju? Možete li ponuditi dodatnu vrijednost sa svojom ponudom?
Nakon što znate svoje ciljeve i koja je Vaša trenutna pozicija na tržištu, možete početi analizirati potrebe naručitelja i što upravo Vi možete ponuditi kako bi ispunili te potrebe.
Sada je vrijeme da se počnete predstavljati naručiteljima (što nudite, koje su Vaše pogodnosti itd.), kao da su privatne tvrtke kojima pokušavate prodati svoj proizvod ili uslugu. Stoga ne zaboravite koristiti B2B prodajne i marketinške strategije.
Postupci javne nabave su vrlo formalni, pa tvrtke često zaboravljaju da iza naziva "naručitelj" stoje ljudi koje donose odluke.
Razmislite o sljedećim pitanjima:
- Da ste naručitelj, biste li kupili nešto skupo od tvrtke koja ne potvrđuje svoje iskustvo iako je jeftinije od ostalih ponuda?
- Je li naručitelj sposoban točno navesti što traži pri svakoj kupnji? Znate li koja metoda, materijali ili komponente su najprikladniji za rješenje koje trebate?
- Kako biste, da ste naručitelj, tražili odgovarajuće dobavljače kada kupujete nešto o čemu imate samo vrlo općenit opis?
Da biste završili analizu i izbor svojih potencijalnih kupaca, trebate se zapitati:
Tko obično kupuje usluge ili proizvode koje nudi Vaša tvrtka? Uvijek imajući na umu da se u ovom slučaju "Tko" odnosi na sektor javne uprave. Koji ugovori uskoro ističu? Kada će biti objavljen novi natječaj?
Stupite u kontakt s potencijalnim klijentima
Ovisno o vrsti ugovora, možete dobiti ponudu ukoliko se aktivno predstavite s Vašim poslovanjem. Dakle, nakon što ste prepoznali koji su Vaši potencijalni klijenti odnosno kome bi trebale Vaše usluge, radovi ili roba, predstavite im se i neka upoznaju Vaš rad.
Kako biste se izdvojili od većine morate predstaviti poslovanje svoje tvrtke kao idealno rješenje za potrebe naručitelja, koje također ispunjava sve njihove zahtjeve. Pri slanju svoje ponude ili u razgovoru, pokažite im svoje najbolje proizvode, uvjerite ih da ste najbolja opcija kao dobavljač na tržištu. Ovaj način predstavljanja će znatno povećati Vaše šanse za dobivanje ugovora.
Odaberite pravu strategiju nadmetanja
Može se dogoditi da se želite nadmetati za javni ugovor koji Vas zanima, međutim specifičnosti navedene u ponudi ne odgovaraju mogućnostima koje možete ponuditi. U tom slučaju možete:
- Ponudite alternativnu ponudu - Ponekad je moguće prihvatiti alternativne ponude, posebno u slučajevima kada u natječaju nema puno sudionika ili kada naručitelj ne zna sva moguća rješenja za svoje potrebe. Uz to biste trebali dokazati da Vaše rješenje može ispuniti tražene ciljeve.
- Napravite ponudu kako biste bili prepoznatljivi - Mislite da će naručitelj uskoro objaviti natječaj? Zašto u tom slučaju ne biste dali svoju ponudu i pokazali stručnost u svom poslovanju. Bitno je da Vaša ponuda bude profesionalna te da istaknete iskustvo i vjerodostojnost. Možete pokazati kojom dodatnom vrijednošću možete pridonijeti ili dodati katalog proizvoda uz ponudu.
- Sudjelujte s drugom firmom kao podizvođač. - Izvođač može izvođenje pojedinih ugovorenih radova ustupiti trećoj osobi – podizvođaču. To može biti vrlo dobar način suradnje tvrtki koje su osvojile ugovor i gdje ste Vi stručnjak za dio odabranog natječaja. Također možete kontaktirati tvrtke koje se često natječu za natječaje u Vašem području i uvjeriti ih da sudjeluju u natječaju koji Vas zanima – s Vama kao njihovim podizvođačem.
Pronađite javne natječaje na vrijeme
Nakon što ste se upoznali s tržištem, konkurencijom i cijenama, osigurajte pouzdan i brzi pristup javnim natječajima, preko usluge obavještavanja o javnim natječajima kako biste pokrili potragu za sve nove poslovne prilike te se prijavili na što više javnih natječaja.
Dodatne savjete kako osvojiti javni natječaj možete pronaći ovdje.
tenderi.hr nisu odgovorni za sadržaj povezanih stranica.