Feedback

Koraci u postupku javnog natječaja

Postupak nabave je proces kojim naručitelj osigurava svoje potrebe. Njegov tijek se može generalizirati u nekoliko faza.

Faze postupka javnog natječaja: Naručitelj

1. Priprema natječaja

Prije pokretanja postupka javne nabave javni naručitelj provodi analizu tržišta u svrhu pripreme nabave i informiranja gospodarskih subjekata o svojim planovima i zahtjevima u vezi s javnom nabavom.

Priprema natječaja

Nakon provedenog savjetovanja, javni naručitelj je obvezan razmotriti primjedbe i prijedloge zainteresiranih gospodarskih subjekata, na temelju toga izraditi izvješće o prihvaćenim i neprihvaćenim primjedbama i prijedlozima te uz to objaviti ga na internetskim stranicama.

Istodobno sa slanjem objave poziva na nadmetanje, javni naručitelj obvezan je poslati i pripadajuću dokumentaciju o nabavi te u tekstu obavijesti navesti internetsku adresu na kojoj je dokumentacija o nabavi dostupna, te može izmijeniti ili dopuniti dokumentaciju o nabavi do isteka roka za dostavu ponuda ili zahtjeva za sudjelovanje.

Javni naručitelj obvezan je u pozivu za nadmetanje odrediti mogu li se ponude dostaviti za jednu, nekoliko ili za sve grupe. Isto tako može ograničiti broj grupa koje se mogu dodijeliti jednom ponuditelju čak i u slučaju kada je dopušteno podnošenje ponuda za nekoliko grupa ili za sve grupe predmeta nabave ako je maksimalan broj grupa po ponuditelju naznačen u pozivu na nadmetanje. Predmet nabave može biti podijeljen na grupe na temelju objektivnih kriterija, prema vrsti, svojstvima, namjeni, mjestu ili vremenu ispunjenja, u kojem slučaju određuje predmet i veličinu pojedine grupe, uzimajući u obzir mogućnost pristupa malih i srednjih gospodarskih poduzeća u postupku javne nabave.

Naručitelj u dokumentaciji za nadmetanje opisuje predmet nabave, određuje vrstu postupka javne nabave kojeg će provesti radi odabira najpovoljnije ponude, određuje razloge isključenja i uvjete sposobnosti kao i dokumente i dokaze koje su gospodarski subjekti obvezni dostaviti uz ponudu radi dokazivanja da ne postoje razlozi za njihovo isključenje te da su sposobni izvršiti predmet nabave, određuje kriterij odabira, određuje podatke potrebne za izradu ponuda i izvršenje ugovora o javnoj nabavi.
 

2. Početak natječajnog postupka

Objavom natječaja uz dokumentaciju započinje faza u kojoj zainteresirani ponuditelji pripremaju i šalju svoje ponude, poštujući rokove i uvjete utvrđene u objavi natječaja.

Nakon isteka roka za dostavu tendera, naručitelj sklapa ugovor s odabranim ponuditeljem.
 

3. Procjena ponuda

Odabir ponuditelja
Javni naručitelj provodi pregled i ocjenu ponuda te provjerava je li dostavljeno ispunjenje traženih kriterija za odabir gospodarskog subjekta i ukoliko je primjenjivo ispunjenje kriterija za smanjenje broja sposobnih natjecatelja; ispunjenje zahtjeva i uvjeta vezanih uz predmet nabave i tehničke specifikacije te ispunjenje ostalih zahtjeva, uvjeta i kriterija utvrđenih u obavijesti o nadmetanju te u dokumentaciji o nabavi; računarsku ispravnost ponude.

Nakon otvaranja ponuda javni naručitelj pregledava i ocjenjuje ponude na temelju uvjeta i zahtjev iz dokumentacije o nabavi te o tome sastavlja zapisnik.
 

4. Završetak postupka javne nabave i odabir dobavljača

Procjena ponuditelja
Javni naručitelj na osnovi rezultata pregleda i ocjene ponuda te kriterija za odabir ponude donosi odluku o odabiru. O rezultatu natječajnog postupka naručitelj obavještava sve ponuditelje. Obvezan je svaku odluku obrazložiti, što uključuje obrazloženje o razlozima za isključenje ili neispunjavanje kriterija za odabir gospodarskog subjekta i razloge odbijanje ponude.

Cilj ove faze je odabrati ekonomski najpovoljniju ponudu. Ukoliko su dvije ili više valjanih ponuda jednako rangirane prema kriteriju za odabir ponude, naručitelj će odabrati ponudu koja je zaprimljena ranije. Postupak javne nabave završava donošenjem odluke o odabiru ponuditelja ili poništenju natječajnog postupka.
 

Faze postupka javnog natječaja: Ponuditelj

1. Budite obaviješteni na vrijeme objave

Bitno je imati dobar sustav koji će Vas pravovremeno izvještavati o novim javnim natječajima kako biste bili informirani o javnim nadmetanjima koja Vas zanimaju prema županijama, predmetu ugovora ili prema vrijednosti javne nabave.


2. Najava

Uz najavu natječaja bit će priložene informacije koje će odgovoriti na sljedeća pitanja:
  • Koja je svrha ugovora? Tehnička specifikacija će detaljno objasniti karakteristike pružanja usluge, radova ili isporuke robe koju se ugovaratelj sprema izvršiti.
  • Zašto? Obrazloženje troška javnog subjekta uključeno je u dokumentaciji.
  • Tko? Kome je ova prilika za zapošljavanje? U dokumentaciji za nadmetanje naručitelji će naznačiti uvjete sposobnosti, posebne kvalifikacije i dr. Navedeni uvjeti odredit će profil koji je potreban za sklapanje ugovora.
Čitanje cijele dokumentacije omogućit će nam da odlučimo hoćemo li se prijaviti na natječaj.


3. Priprema i dostavljanje ponuda

Nakon što smo se odlučili prijaviti na javni natječaj imat ćemo kratko vrijeme da pripremimo našu najbolju ponudu. Rok će ovisiti o vrsti ugovora i iznosu natječaja, u prosjeku će to biti 10 - 20 dana.

Vrijeme je da provedemo analizu troškova kako bi bili konkurentni i kreativni tako da se naše ponuđeno rješenje izdvaja od konkurencije.
Do isteka roka za podnošenje prijedloga moramo pregledati našu dokumentaciju i biti sigurni da je u savršenom stanju.

Ne smijemo ostaviti mjesta strahu u posljednjem trenutku, stoga moramo isplanirati posljednji korak našeg nadmetanja tako da se možemo nositi sa svim neočekivanim situacijama u zadnjem trenutku. Pregledanu i uredno potpisanu dokumentaciju možemo predati u daljnju proceduru.


4. Dodjela i potpis ugovora

Naša ponuda je najbolje ocijenjena i od nas se traži da dokažemo da imamo kapacitet i optimalne uvjete za sklapanje ugovora. U ovom trenutku, i dok ne iznesemo svu potrebnu dokumentaciju i potvrde, mi smo privremeni dobitnici.

Nakon što smo dobili službene potvrde, sklapamo ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum u pisanom obliku u roku od 30 dana izvršnosti odluke o odabiru u skladu s uvjetima određenima u dokumentaciji o nabavi.


5. Izvršenje i kraj ugovora

Sada je vrijeme da radimo ono najbolje što znamo: pružimo usluge, izvodimo radove ili isporučimo robu u skladu s obvezama preuzetim ugovorom i definiranim specifikacijama ugovora.

Nakon dobro obavljenog posla ili isporuke robe, spremni smo se ponovo nadmetati s maksimalnim jamstvima na sljedećem tenderu.

Na kraju, ako uzmemo u obzir cijeli proces uz sudjelovanje i odgovornosti obiju strana, cijeli proces je sažet u:

Postupci javnog natječaja  

tenderi.hr nisu odgovorni za sadržaj povezanih stranica.