Feedback

Zakon o javnoj nabavi

Proučavanje Zakona o javnoj nabavi može biti komplicirano i teško za one bez iskustva u sudjelovanju u javnoj nabavi ili općenito za osobe koje ne moraju često čitati zakone. Ovo su neki članci izvađeni iz Zakona o javnoj nabavi koje trebate imati na umu kao ponuditelj, jer čak i oni stavci koji se odnose na naručitelje Vama su vrijedna informacija kako se postaviti kada dajete svoju ponudu.

Članak 4. stavak 1.i 2.

  • Naručitelj je u odnosu na sve gospodarske subjekte obvezan poštovati načela: slobode kretanja robe, slobode poslovnog nastana, slobode pružanja usluga te načela koja iz tog proizlaze (načelo tržišnog natjecanja, jednakog tretmana, zabrane diskriminacije, uzajamnog priznavanja, razmjernosti ili transparentnosti).
  • Javna nabava ne smije biti osmišljena s namjerom da se izbjegne Zakon ili primjena pravila o javnoj nabavi male ili velike vrijednosti, s namjerom da se gospodarskim subjektima da prednost ili ih se stavi u nepovoljan položaj.

Članak 59. stavak 1.- stavak 4.

  • Naručitelj i gospodarski subjekti komuniciraju i razmjenjuju podatke elektroničkim putem (EOJN).
  • Alati i uređaju za komunikaciju moraju biti nediskriminirajući, općedostupni, interoperabilni s tehnološkim uređajima u općoj uporabi i ne smiju ograničavati pristup gospodarskim subjektima.
  • Komunikacija, razmjena i pohrana podataka obavlja se na način da se osigura integritet i tajnost podataka, ponuda, zahtjeva za sudjelovanje, planova i projekata.

Članak 191. stavak 1. i 2.

  • Javni naručitelji iz različitih država članica EU mogu zajednički sudjelovati u dodjeli ugovora o javnoj nabavi, te javni naručitelj koji sudjeluje u zajedničkoj nabavi ispunjava svoje obveze u skladu sa Zakonom ako robu, radove ili usluge nabavlja od naručitelja iz druge države članice koji je odgovoran za provedbu postupaka nabave

Članak 197. stavak 1.-4.

  • Prije početka postupka javne nabave, naručitelj je obvezan internom odlukom imenovati stručno povjerenstvo za javnu nabavu koje priprema i provodi postupak. Članovi ne moraju biti zaposlenici javnog naručitelja, dok najmanje jedan član mora posjedovati važeći certifikat u području javne nabave.

Članak 200. stavak 1. i 6.

  • Dokumentacija o javnoj nabavi mora biti jasna, precizna, razumljiva i nedvojbena te izrađena na način da omogući podnošenje usporedivih ponuda.
  • Naručitelj može izmijeniti ili dopuniti dokumentaciju do isteka roka za dostavu ponuda, te takve izmjene mora objaviti.

Članak 204.

  • Naručitelj može podijeliti predmet javne nabave na grupe na temelju objektivnih kriterija (kao što su vrsta, svojstva, namjena, mjesto ili vrijeme ispunjenja) u kojem slučaju određuje predmet i veličinu pojedine grupe, uzimajući u obzir mogućnosti pristupa malim i srednjim ponuditeljima.

Članak 280. stavak 1. i 4.

  • Ponuda je izjava volje ponuditelja u pisanom obliku da će isporučiti robu, pružiti usluge ili izvesti radove u skladu s uvjetima i zahtjevima iz dokumentacije o nabavi. Pri izradi ponude ponuditelj se mora pridržavati zahtjeva i uvjeta iz dokumentacije, te dokumentaciju o nabavi ne smije mijenjati ili nadopunjavati tekst.

Članak 283. i 284. stavak 1., 2., i 4.

  • Prema članku 283. kriterij za odabir ponude u postupcima javne nabave je ekonomski najpovoljnija ponuda, a ona se utvrđuje na temelju cijene ili troška, primjenom pristupa isplativosti kao što je: trošak životnog vijeka, omjer između cijene i kvalitete.
  • Ti kriteriji mogu obuhvaćati na primjer: kvalitetu (uključujući tehničku vrijednost, estetske i funkcionalne značajke, pristupačnost, rješenje za sve korisnike, društevene, okolišne i inovatine značajke te trgovanje i uvjete trgovanja), organizaciju, kvalifikacije i iskustvo osoblja angažiranog na izvršenju određenog ugovora (ako kvaliteta angažiranog osoblja može značajno utjecati na razinu uspješnosti izvršenja ugovora), ili usluge nakon prodaje i tehničku pomoć (uvjeti isporuke kao što su datum, proces i rok isporuke ili rok izvršenja).

Članak 301. stavak 1., 3. i 5.

  • Javni naručitelj samostalno utvrđuje činjenice i okolnosti u postupku i na temelju utvrđenih činjenica i okolnosti donosi odluke u skladu s odredbama Zakona.
  • Također, javni naručitelj je obvezan svaku odluku obrazložiti (bilo da se radi o razlozima za isključenje ili neispunjavanje kriterija za odabir ponuditelja, odnosno za odbijanje zahtjeva za sudjelovanje te razloga odbijanja ponude) te svoje odluke dostaviti sudionicima putem EOJN RH (neposredno svakom sudioniku ili javnom objavom).

Članak 310. stavak 1., članak 312. stavak 1.

  • Javni naručitelj obvezan je nakon dostave o odabiru ili poništenju do isteka roka za žalbu, na zahtjev ponuditelja, omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju dotičnog postupka. To uključuje zapisnike, dostavljene ponude ili zahtjeve za sudjelovanje, osim ako su dokumenti označeni kao tajni.
  • Nakon dana izvršnosti odluke o odabiru, ugovorne strane sklapaju ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum u pisanom obliku u roku od 90 dana.

Članak 441. stavak 1.


Sve najnovije izmjene u Zakonu o javnoj nabavi pogledajte ovdje, dok cijeli Zakon možete pročitati ovdje.

 

tenderi.hr nisu odgovorni za sadržaj povezanih stranica.